jueves, 2 de agosto de 2012

VINYES VERDES

Recentment s´ha presentat  en el marc del museu marítim de Barcelona, la nova marca turística Costa de Barcelona dins el mapa turístic de Catalunya. La nova marca  inclou a la comarca del Valles Occidental, això vol dir Cerdanyola .
Si aquesta nova marca s´hagues declarat al voltant de vuitanta anys enrerra quan encara érem en gran part una ciutat agrícola, podríem fer ressó del poema de Josep Maria  de Sagarra musicat pel cantautor Lluís Llach. “Vinyes verdes vora el mar “
Les vinyes ja fa molts anys que van desaparèixer, la realitat actual és una altra ben diferent.Malgrat que tenim  el mar molt aprop, tot just a l´altra banda de la serra de marina a la nostra ciutat veïna  Montcada i Reixac. (En línea recta a uns 10 km aprox.)
No hi ha dubte que hem d´aplaudir el fet d´estar inclosos en aquesta nova denominació. És una porta oberta a Cerdanyola dins del nou mapa turístic.
L´esterotip de definir turisme  com a sol, platja i neu ha quedat quelcom més que desfassat. A dia d´avui es contemplen moltes més coses, com una bona hostaleria un bon comerç, acompanyats d´una bona senyalització i una  campanya informativa que faci bona difussió dels serveis.,
Cal aprofitar el nostre patrimoni vers algunes rutes guiades, poblat ibèric, racons de Collserola, museus de la ciutat, cases  modernistes (de les poques que queden) i evidentment el parc tecnològic, el Sincrotró Alba, la Universitat Autònoma, etc.
La ciutat i els cerdanyolencs podem sortir molt beneficiats si sabem adaptar-nos aquest nou concepte. Cal començar a pensar, a treballar-hi per dissenyar plegats una nova estrategia que permeti que Cerdanyola estigui ben posicionada dins d´aquest nou mapa que s´ha dibuixat.
 
 
Montse Soley

2 comentarios:

  1. Cerdanyola com a marca turística??? Ostres! Per més que ENCARA hi hagi alguuuuna cosa que pugui generar interès turístic a la ciutat, crec que a Cerdanyola hauríem de començar a pensar en un model econòmic propi. La proposta, si voleu, pot tenir sentit en una ciutat com Sant Cugat, però per més que als botiguers us faci il·lusió, entre els alcaldes franquistes i els successius governs posteriors, han/heu acabat amb el potencial turístic que hauríem pogut tenir.

    Ara, millor que intentar fer-nos passar pel que no som, ens hem de reinventar amb el que som, i amb el podem i volem ser.

    Sincerament, em sembla un pobra proposta, a corrent del lobby turístic/hostaler, poc realista i gens ambiciosa.

    ResponderEliminar
  2. Bon dia Maurici.

    Em sembla que no estem parlant del mateix. Deixem que et digui que respecto molt la teva opinió, encara que no la comparteixo.

    Tot i això, gràcies per haver llegit l'article i gràcies per la teva aportació.

    Una salutació.

    ResponderEliminar